Attualmente, i semafori sò rossi, verdi è gialli. U rossu significa fermà, u verde significa andà, u giallu significa aspittà (vale à dì preparà). Ma tantu tempu fà, ci eranu solu dui culori: u rossu è u verde. À misura chì a pulitica di riforma di u trafficu hè diventata sempre più perfetta, un altru culore hè statu aghjuntu dopu, u giallu; Dopu hè statu aghjuntu un altru semaforu. Inoltre, l'aumentu di u culore hè strettamente ligatu à a reazione psicologica di e persone è à a struttura visuale.
A retina umana cuntene cellule fotorecettrici in forma di bastone è trè tippi di cellule fotorecettrici in forma di conu. E cellule fotorecettrici in forma di bastone sò particularmente sensibili à a luce gialla, mentre chì i trè tippi di cellule fotorecettrici in forma di conu sò sensibili rispettivamente à a luce rossa, a luce verde è a luce blu. Inoltre, a struttura visuale di e persone facilita a distinzione trà u rossu è u verde. Ancu s'è u giallu è u blu ùn sò micca difficiuli da distingue, perchè e cellule fotorecettrici in l'ochju sò menu sensibili à a luce blu, u rossu è u verde sò selezziunati cum'è culori di a lampada.
In quantu à a fonte di impostazione di u culore di u semaforu, ci hè ancu una ragione più rigorosa, vale à dì, secondu u principiu di l'ottica fisica, a luce rossa hà una lunghezza d'onda assai longa è una trasmissione forte, chì hè più attrattiva chè altri signali. Dunque, hè impostata cum'è u culore di u semaforu per u trafficu. In quantu à l'usu di u verde cum'è culore di u semaforu, hè perchè a differenza trà u verde è u rossu hè grande è hè faciule da distingue, è u coefficientu di daltonismu di sti dui culori hè bassu.
Inoltre, ci sò altri fattori in più di e ragioni sopra menzionate. Siccomu u culore stessu hà un significatu simbolicu, u significatu di ogni culore hà e so caratteristiche. Per esempiu, u rossu dà à e persone una forte passione o un sentimentu intensu, seguitatu da u giallu. Face chì e persone si sentinu prudenti. Dunque, pò esse stabilitu cum'è i culori rossi è gialli di i semafori chì significanu pruibisce u trafficu è u periculu. U verde significa dolce è tranquillu.
È u verde hà un certu effettu alleviatore nantu à a fatigue oculare. Sè leghjite libri o ghjucate à l'urdinatore per un bellu pezzu, i vostri ochji si sentiranu inevitabilmente stanchi o un pocu astringenti. In questu mumentu, sè vultate u vostru sguardu versu e piante o l'uggetti verdi, i vostri ochji averanu una sensazione inaspettata di cunfortu. Dunque, hè apprupriatu aduprà u verde cum'è culore di u semaforu cù significatu di trafficu.
Cum'è mintuvatu sopra, u culore originale di i segnali stradali ùn hè micca stabilitu arbitrariamente, è ci hè una certa ragione. Dunque, a ghjente usa u rossu (chì rapprisenta u periculu), u giallu (chì rapprisenta l'avvertimentu precoce) è u verde (chì rapprisenta a sicurezza) cum'è culori di i segnali stradali. Avà si cuntinueghja ancu à aduprà è à avanzà versu un megliu sistema d'ordine di u trafficu.
Data di publicazione: 16 d'aostu 2022