U sistema di cummandu automaticu di i semafori hè a chjave per realizà un trafficu ordinatu. I semafori sò una parte impurtante di i segnali stradali è u linguaghju basicu di u trafficu stradale.
I semafori sò custituiti da luci rosse (chì indicanu chì ùn ci hè micca trafficu), luci verdi (chì indicanu chì u trafficu hè permessu) è luci gialle (chì indicanu avvisi). Divisi in: luce di segnalazione per veiculi à motore, luce di segnalazione per veiculi senza motore, luce di segnalazione per passaggi pedonali, luce di segnalazione di corsia, luce di segnalazione indicatrice di direzione, luce di segnalazione lampeggiante, luce di segnalazione per passaggi a livello stradali è ferroviari.
I semafori stradali sò una categuria di prudutti di sicurezza stradale. Sò un strumentu impurtante per rinfurzà a gestione di u trafficu stradale, riduce l'accidenti stradali, migliurà l'efficienza di l'usu di a strada è migliurà e cundizioni di u trafficu. Hè adattatu per intersezioni cum'è croce è intersezioni in forma di T. Hè cuntrullatu da a macchina di cuntrollu di u semaforu stradale, affinchì i veiculi è i pedoni possinu passà in modu sicuru è ordinatu.
Pò esse divisu in cuntrollu di timing, cuntrollu d'induzione è cuntrollu adattivu.
1. Cuntrollu di timing. U cuntrollore di u signale di trafficu à l'intersezzione funziona secondu u schema di timing predefinitu, cunnisciutu ancu cum'è cuntrollu di ciclu regulare. Quellu chì usa solu un schema di timing in un ghjornu hè chjamatu cuntrollu di timing à una sola tappa; quellu chì adotta parechji schemi di timing secondu u vulume di trafficu di diversi periodi di tempu hè chjamatu cuntrollu di timing multistappa.
U metudu di cuntrollu u più basicu hè u cuntrollu di u timing di una sola intersezzione. U cuntrollu di linea è u cuntrollu di superficia ponu ancu esse cuntrullati da u timing, chjamatu ancu sistema di cuntrollu di linea staticu è sistema di cuntrollu di superficia staticu.
Siconda, u cuntrollu di l'induzione. U cuntrollu di l'induzione hè un metudu di cuntrollu in u quale un rilevatore di veiculi hè stallatu à l'entrata di l'intersezione, è u schema di timing di u signale di trafficu hè calculatu da un urdinatore o un urdinatore intelligente di cuntrollu di signale, chì pò esse cambiatu in ogni mumentu cù l'infurmazioni di flussu di trafficu rilevate da u rilevatore. U metudu basicu di cuntrollu di l'induzione hè u cuntrollu di l'induzione di una sola intersezione, chì hè chjamatu cuntrollu di l'induzione di cuntrollu à puntu unicu. U cuntrollu di l'induzione à puntu unicu pò esse divisu in cuntrollu di mezza induzione è cuntrollu di induzione cumpleta secondu i diversi metudi di impostazione di u rilevatore.
3. Cuntrollu adattivu. Pigliendu u sistema di trafficu cum'è un sistema incertu, pò misurà continuamente u so statu, cum'è u flussu di trafficu, u numeru di fermate, u tempu di ritardu, a lunghezza di a coda, ecc., Capisce è ammaestrà gradualmente l'uggetti, paragunalli cù e caratteristiche dinamiche desiderate, è aduprà a differenza per calculà Un metudu di cuntrollu chì cambia i parametri regulabili di u sistema o genera un cuntrollu per assicurà chì l'effettu di cuntrollu pò ghjunghje à u cuntrollu ottimale o subottimale, ùn importa cumu cambia l'ambiente.
Data di publicazione: 08 di ghjugnu 2022