U scopu principale di a fase di u signale stradale hè di separà currettamente i flussi di trafficu cunflittuali o chì interferiscenu seriamente è di riduce u cunflittu di trafficu è l'interferenza à l'intersezione. A cuncepzione di a fase di u signale stradale hè a tappa chjave di a sincronizazione di u signale, chì determina a scientificità è a razionalità di u schema di sincronizazione, è affetta direttamente a sicurezza di u trafficu è a fluidità di l'intersezione stradale.
Spiegazione di i termini ligati à i semafori
1. Fase
In un ciclu di signale, s'è unu o parechji flussi di trafficu ottenenu a listessa visualizazione di culore di signale in ogni mumentu, a fase cumpleta cuntinua di u signale in a quale ottenenu diversi culori di luce (verde, giallu è rossu) hè chjamata fase di signale. Ogni fase di signale si alterna periodicamente per ottene a visualizazione di luce verde, vale à dì, per ottene u "dirittu di strada" attraversu l'intersezione. Ogni cunversione di u "dirittu di strada" hè chjamata fase di fase di signale. Un periodu di signale hè cumpostu da a somma di tutti i periodi di tempu di fase stabiliti in anticipu.
2. Ciclu
U ciclu si riferisce à un prucessu cumpletu in u quale diversi culori di a lampada di segnalazione sò visualizati à turnu.
3. Cunflittu di flussu di trafficu
Quandu dui flussi di trafficu cù diverse direzzione di flussu passanu per un certu puntu in u spaziu à u listessu tempu, si verificarà un cunflittu di trafficu, è questu puntu hè chjamatu puntu di cunflittu.
4. Saturazione
U rapportu trà u vulume di trafficu reale currispondente à a corsia è a capacità di trafficu.
Principiu di cuncepimentu di fase
1. Principiu di sicurezza
I cunflitti di flussu di trafficu in e fasi devenu esse minimizzati. I flussi di trafficu micca cunflittuali ponu esse liberati in a listessa fase, è i flussi di trafficu cunflittuali devenu esse liberati in fasi diverse.
2. Principiu d'efficienza
A cuncepzione di e fasi duveria migliurà l'utilizazione di e risorse di tempu è di spaziu à l'intersezione. Troppu fasi portanu à l'aumentu di u tempu persu, riducendu cusì a capacità è l'efficienza di u trafficu di l'intersezione. Troppu poche fasi ponu riduce l'efficienza per via di collisioni gravi.
3. Principiu di equilibriu
A cuncepzione di e fasi deve tene contu di l'equilibriu di saturazione trà i flussi di trafficu in ogni direzzione, è u dirittu di strada deve esse attribuitu ragiunevolmente secondu i sfarenti flussi di trafficu in ogni direzzione. Ci vole à assicurà chì u rapportu di flussu di ogni direzzione di flussu in a fase ùn sia micca assai differente, per ùn perde micca u tempu di u semaforu verde.
4. Principiu di cuntinuità
Una direzzione di flussu pò ottene almenu un tempu di luce verde cuntinuu in un ciclu; Tutte e direzzione di flussu di una entrata devenu esse liberate in fasi continue; Se parechji flussi di trafficu spartenu a corsia, devenu esse liberati simultaneamente. Per esempiu, se u trafficu di transitu è u trafficu di girata à manca spartenu a stessa corsia, devenu esse liberati simultaneamente.
5. Principiu pedonale
In generale, i pedoni devenu esse liberati inseme cù u flussu di trafficu in a listessa direzzione per evità u cunflittu trà i pedoni è i veiculi chì giranu à manca. Per l'intersezioni cù una lunghezza di attraversamentu longa (più grande o uguale à 30 m), un attraversamentu secundariu pò esse implementatu in modu apprupriatu.
Data di publicazione: 30 d'aostu 2022